Liber I, Distinctio 19 [Penn Transcription]
Utrum in divinis sit aequalitas
ueritur utrum in divinis
sit aequalitas Responsio sic Nota ergo quod secundum
ydemptitatem
idemptitatem
eorum
quae se habent per modum substantiae in divinis ut deitas dicit
ydemptitatis
identitatis
quae per modum quantitatis ut magnitudo aeternitas
dicitur aequalitas quae modum qualitatis ut sapientia dicitur similitudo
quamvis enim haec omnia idem sint re in deo differunt tamen
in intellectu nostro unum tamen in quantitate in deo dicitur unum
in dei subtilitate non proportione ut creatura [
1a
prima
quaestione 7]
Utrum sit ibi aequalis summa
utrum sit ibi aequalis summa Respondeo sic
quia unum in quantitate in deo est simplex unum scilicet indivi
sibilitate
non secundum quid vel proportione quaelibet enim personae aequalis est
alteri et pluribus et omnibus simul secundum augustinum in littera
Utrum sit ibi aequalitas mutua
utrum sit ibi aequalitas mutua
Respondeo sic si aequale dicat solam ro relationem quia relationem
aequiperantiae est Si autem cum relatione est dicat motum
ad illam id est coaequationem sic non in mo sic filius est
patri et non econverso ut dicit c?s
Utrum una persona sit in alia
utrum una persona
sit in alia Respondeo sic [
Iohannis xiiii
] non credis
quia ego in patre
etc unam autem personam esse in alia
duo
inportat
importat
scilicet essentiae unitatem secundum ambrosum
et augustinum in littera et relationem habitudinem originis secundum
hillarium et damscenum propter primum non potest dici pater carnalis esse
in filio nullae propter secundum una persona in se ipsa
Utrum propter eandem rationem dicatur pater esse in filio et econverso
utrum propter eandem rationem dicatur pater esse in filio
et econverso Responsio eadem ratione propria quantum ad essentiae uni
tatem
et eadem ratione communi quo ad relatam habitudinem
Quomodo inter uni modos essendi
iii dicatur pater esse in filio et econverso
Quomodo inter uni modos essendi in dicatur
pater esse in filio et econverso Responsio non continetur iii
omnes modus etiam creatus nisi per reductionem ut modus
quo motus est intempore qui reducitur ad ul
timum
modum quia mensuratur a tempore unde etiam
propositus modus quantum ad essentiae unitatem convenientiam
habet cum 4 modo quantum ad relatam habitudinem cum
6 modo quo dicatur motum esse in movente
Utrum magnitudo sit in Deo
utrum magnitudo sit in deo Respondeo sic non mo?l
sed virtutis quae secundum philosophum est ultimum de potentia haec igitur quanti
tas
virtutis secundum quod extenditur ad actum existendi
sip?a sic dicitur aeternitas secundum quod extenditur ad actum
essendi prout unumquodque attingit ultimam perfectionem
sui generis sic distinguitur magnitudo unde etiam hominem perfectum
in scientia et gratia magnum dicimus secundum autem quod extenditur
ad actum operandi sic dicitur pt?ans unde etiam secundum hoc tria
augustinus in littera assignat aequalitatem in divinis
Utrum aeternitas idem sit quot deus
utrum aeternitas idem sit quot deus Responsio
sic secundum augustinum in littera et hoc secundum rem secundum rationem tamen
differt quia quicquid in deo est deus est nunc etiam aeterni
tatis
et aeternitas ideae sunt secundum rem quamvis differant
ratione sicut esse id est actus idem cum eo cuius est actus
scilicet rei aeternae Nota ergo quod eternitas est natura mensura
druationis rei cuius esse posset et agere totum est simul
quia totum idem et omnio simplex enim autem illorum quorum
esse est simul et immutabile sed non posset et agere tempus
autem illorum quorum esse posset et agere mutationem
continue subiacet
Utrum in divinis
utrum in divinis
sit totum integrale Respondeo non quia omne tale
compositum est et pars inperfectionem
inportat
importat
et inaequa
litas
est in totum tale et partem totum cum secundum idem
quod idem est quod perfectum sic est in divinis unde pater dicitur prin
cipium
totius deitatis et similiter per abnegationem partis
dictum sicut dicitur aeternitas tota simul
Utrum sit ibi totum universale et particulare
utrum est ibi sit ibi totum universale et particulare
Respondeo non secundum augustinus in littera quia in deo non differet sua quanti
tas
et suum esse nec supposita differunt numero simpliciter
ita quod nihil quod est uno sit in altero nec est ibi formae communis cotractio per additionem
Utrum sit ibi principium
utrum sit ibi principium
materiale Respondeo non unde dicit boetius quod deus est forma
sine materia In deo enim nulla est causalitas respectu divinarum personarum sed
ratio principii quia causa est ad cuius esse sequitur aliud sed tatum respectu
creaturarum et hoc in triplici genere causae cum quibus quartum
scilicet materiae numquam coincidit
Utrum sit ibi communicabile et incommunicabile
utrum sit ibi communicabile et incommunicabile
Respondeo sic secundum Richardum et haec sunt absolutum et re
latum
quae non re sed ratione differunt quamvis relata inter
se re differant
Utrum in deo sit numerus personarum
utrum in deo sit numberus personarum Responsio sic sed non
numerus simpliciter quia numerus per se
inportat
importat
distinctionem et
separationem sed cum additur personarum dicit solam distinctionem
Utrum possit dicit trinarius personarum sicut trinitas
utrum possit dici trinarius personarum sicut trinitas
Respondeo non quia non est ibi numerus simpliciter sed cum determina
tione
tantum trinitas autem distinctionem cum unitate
trinarius sine unitate
utrum possit dici deus triplex
utrum possit dici
deus triplex Respondeo non secundum augustinum in littera quia triplex dicit pluralitatem
simpliciter sine unitate
Utrum plures veritates sint ab aeterno
utrum plures
veritates sunt ab aeterno Respondeo non sed una tantum
quia ratio veritatis fundamentum habet in esse rei et completur
in actione intellectus exemplum de universali ab aeterno autem
non fuit nisi unum esse et miss esse intellectus unde etiam
tantum una veritas simpliciter est immutabilis Nota etiam quod
quod est quadruplex veritas veritas post veritas rei
veritas apprehensionis veritas signi seu enunciationis
[supra distinctio 8 quaestio 4](http://scta.info/resource/wdrl1d8-d1e3643)