Liber I, Distinctio 18 [Penn Transcription]
Utrum donum dictum de spiritu sancto sit essentiale nomen vel personale
Quaeritur utrum donum dictum de spiritu sancto sit
essentiale nomen vel personale Responsio personale es proprie loquendo
quia dicit aptitudinem secundum augustinus in littera haec autem est
quia ab alio procedit
Utrum Spiritus Sanctus eodem sit deus quo donum
utrum spiritus sanctus eodem sit
deus quo donum Responsio sic loquendo scilicet de
ydemptitate
identitate
rei quia in divinis essentia et proprietas sunt
idem re si autem quaeritur de
dyademptitate
identitate
nominis sic
non eodem formaliter loquendo quia de
ydemptitate
identitate
deus est
proprietate donum Sed in ratione principii sicut od??m
scilicet eadem processione habet utrumque hic [
ambrosius in littera]
Utrum
proprium? sit spiritus sancti esse donum
utrum proprium? sit spiritus sancti esse donum Respondeo sic
secundum augustinus in littera quia donum dicit ematiationum aus per
modum liberalitatis sine tempore quia nomen est et cum aptitudine ut detur
hoc autem conveniunt spiritui sancto qui procedit ut amor amor
autem principium principium est omnis liberalis donationis [supra distinctio 10](http://scta.info/resource/wdr-l1d10)
utrum conveniat ei ab aeterno
utrum conveniat ei ab aeterno Respondeo sic secundum augustinus in littera
quia tantum dicit aptitudine ut detur datum autem dicit actum
unde secundum augustinus hoc con??it ei ex tempore
Quid magis conveniat spiritui sancto scilicet donum vel datum
Quid magis conveniat spiritui sancto scilicet donum vel datum
Responsio donum qui ab aeterno convenit Item ratio est quia datus est
Utrum per Spiritum Sanctum dentur alia dona
utrum per spiritum sanctum dentur alia dona
Responsio sic secundum augustinus in littera quia ratio liberalis donationis
amor est et hic intellige secundum quod haec propositio per notat habi
tudinem
solius causae si autem dicit etiam concomitantiatur sic non
verium quia etiam indignis spiritu sancto dantur multa dona
eius ut dicit ysidorus ut prophetia
Utrum univoce dicatur ratio
donandii de ipso et de donis eius
utrum univoce dicatur ratio donandi de ipso
et de donis eius Responsio non nullo etiam aequivoce licet analogice
quia per prius de dono increato cum non solum sit donum sed
etiam ratio
dona donandi
prop?terius de creato quod est donum tantum
utrum ratione relationis ad creaturam possit Spiritus Sanctus dici donum vel spe creaturae
utrum ratione relationis ad creaturam possit
spiritus sanctus dici donum vel spe
creturae creaturae
Responsio sic sed non spiritus sanctos noster quia nomen personae est secundum usum
loquendi
h
in littera Nota ergo quod deus secundum naturam divinam
non habet relationem sive habitudinem ad creaturam nisi in ratione
principii vel causae vel efficientis vel exemplaris vel finalis
illis ergo nominibus divinis qui nulla important habitudinem
ad creaturam ut nomina personalis aut non dicunt modum
formae inhaerentis ut abstracta essentialia hiis non proprie
additur nostrum et huius pro nomina licet aliquando in proprie dicatur
et per causam ut cum deus omnis essentia vel sapientia vel huiusmodi
est et hoc efficienter vel exemplariter In omnibus autem illis quae impor
tant
vel rationem sive relationem causae efficientis ut creator
et deus cuius nomen imponitur ab operatione quamvis sit essentiae
vel finalis ut refugium gloria et huiusmodi vel exemplaris ut
iustitia veritas
hiis
his
convenienter add?? nostrum
Utrum possit dici filius noster
utrum possit dici filius noster Responsio non
secundum [
augustinus in littera] quia sic ad solum patrem refertur secundum augustinus
pater noster tamen etiam proprie dici potest essentialiter accipiendo quia sic
etiam refertur ad nos
utrum spiritus scilicet referatur ad personam ut ad eum cui detur
utrum spiritus sanctus referatur
ad personam ut ad eum cui detur Responsio non quia pater
et filius una spirant spiritum sanctum oportet autem differentiam esse inter
dantem et cui datur