Liber I, Distinctio 1 [Penn Transcription]
Quid sit uti secundum rem et cuius potentiae actus sit
Queritur quid sit uti secundum rem et cuius potentiae actus sit
Responsio uti secundum [
augustinum in littera
] est id quod in usum venerit
referre ad obtinendum illud quo ferendum est et sic accipitur
proprie in theologia Item [
augustinus in littera
] uti est assumere aliquid
in facultatem volentis et hoc magis larga est autem actus
voluntatis quae movet in finem quid idem est quod bonum tamen
prout includit regimen rationis
Utrum utendum sit sola creatura
utrum utendum sit sola creatura et utrum omni
creatura vel etiam defectum creaturae scilicet malo
Responsio ut instrumentis utendum est potentiis ut habitu quo
regulamur sic tantum habitibus bonis ut actu quo mov
emur
sic etiam tantum bonis non vitiorum ut
abiecto
obiecto
sic
omnibus quae referri possunt in finem et ideo non est utendum
deo Sed omnibus creaturis quia omnia in facultatem
voluntatis quodammodo assumi possunt vel operando ut opera nostra
bona vel
tollerando
tolerando
ut mala
pena
ae
poena
ae
propriae et culpae
alienae vel respuendo ut culpam propriam vel approbando
ut bona aliena
Utrum deus utatur aliquod
Utrum deus utatur aliquo Responsio quod sic
[
augustinus in littera
] Sed ipse non refert ad finem extra se sicut fit
in usus nostro unde non est motus in eo sed in nobis quando nobis utitur
Utrum angeli vel sancti in patria utantur
utrum angeli vel sancti in pa
tria
utantur Responsio sic tali usu scilicet qui non importat
imperfectionem ut est usus virtutum sed non imperfectio ut hic
unde referunt ad habitum non ad habendum
Quid sit frui vel cuius potentia sit actus
Quid sit frui vel cuius potentiae sit actus
et cuius virtutis Responsio [
augustinus in littera
] frui est amore
inhaerere alicui rei propter se ipsam hoc est generalis Item [
augustinus
]
in littera
frui est uti cum gaudo non adhuc speciei
Sed iam rei hoc est magis stricta Est autem actus
voluntatis quae est perfectissima potentia quia sola libera est
et est respectu finis tamen secundum quod includit in se cognitionem
rationis et est secundum perfectissimam virtutem scilicet caritatem quae
inmedia
tius
immedia
tius
fruibili coniungit
Utrum solo deo sit fruendum
utrum solo deo sit fruendum Responsio sic
[
augustinus in littera
] quia ipse solus est ultimus finis effective
tantum fruimur potentia dispositive habitu caritatis
formaliter ipsa fruitiones beatitudine creatata
Sed solo deo
tamquam
abiecto
obiecto
et fine
Utrum uno actu fruitionis fruemur tribus personis
utrum uno actu fruitionis fruemur tribus
personis Responsio sic quia in eis est una ratio obiecti fruitionis et fin
is
et una est cognitio ipsorum
Quibus conveniat fruitio vel quibus modis
Quibus conveniat fruitio vel quibus modis
Responsio ad fruitionem tria requiruntur ut patet in diffinitione
eius scilicet coniunctio delectio quietatio quietatio autem potest esse
secundum appetitum rectae rationis sic fruuntur boni summo bono
vel libidinis sic [
augustinus in littera] mali bono creato vel
sensualitatis sic beata secundum augustinum secundum appetitum rectae rationis ad
huc tripliciter quia triplex coniunctio vel per differentia essentiae sic se
ipso deus nec propter hoc aliquod indiget vel per speciem gloriae
sic sancti in patria et hoc est perfecta vel per inhabitationem gratiae
sic sancti in via et hoc est imperfecta tantum scilicet secundum quandam degustationem