gloriose ad incarnationis
propositiones.
terni
verbi temporali conceptioni infinitae concurre
rit
causaliter,
ordinem naturae servare quantum ad formarum primam produ
ctionem
sui libri
claratione
sit
eodem instanti adaequate fuit concepta et
assumpta,
ro
christi prius fuerit concepta,
pta,
christum.
assumpta et animata.
instanti totum incarnationis
completum et celebratum,
genus humanum deo patri et toti trinitati
reconsiliatum,
in instanti fuisset hoc
tunc virgo non fuisset mater assumentis sed praeexistentis.
principalis aliquid fieri subito quod naturaliter est
solum successive factibile est respectu potentiae satientis[?] in
finitae
vel vigoris infiniti.
naturaliter activa respectu alicuius habentis resistentiam
non potest subito agere nisi virtus sit infinita
stante, igitur illa resistentia oportet quod virtus
sit infinita si agat subito et quia ad illa
quae solum erant naturaliter scibilia successive
virgo sanctissima concurrit in instanti et per consequens ipsa concurrebat modo, scilicet, quod servat
ipsa concurrebat modo infinito quantum ad hoc.
scilicet, quod servato ordine naturae quantum ad formarum su
ccessionem
non fuit possibile virginem concurrere verbi gratia
ut si ordo sic quod ex sanguine generetur materia
seminalis et ex semen embrio cuius forma
sit vegetiva consequenter et alia forma producitur et
sensitiva et tandem intellectiva,
maneat cum sequente,
ginem
benedicta in generatione filii dei servare et
subito ex eius sanguine carnem humanam
generari patet quia tunc in illo instanti generationis
animae christi formae mediae[?] essent et non essent
quod implicat.
illo instanti in quod sunt,
quia non stat quod tamen anima intellectiva rema
neant
vel oportet quod fuerit transmutatio de extre
mo
ad extremum non servato ordine,
mediae[?] fuerint simul et subito productae et in
eodem instanti cum anima intellectiva.
sequitur hanc copulativa[?] esse possibilem contintas[?]
solvitur et tamen summe distant. patet quia in instanti
incarnationis a sanguine virginis gloriose
existente in capite separatur pars illa ex qua
generatur caro in alio loco.
staret
per
nitum.
se
convertitur in carnem in aliquo loco et tamen in
illo non est.
posterior passio attribuitur ultimo ut apparet ex et
habere rationem parentis respectu verbi quam quaecumque alia noster
respectu sui filii. patet quia iuvante spiritu sancto mater
gloriosa supplet causalitatem effectivam paterni
seminis disponentis ad corporis formationem igitur
ultra communem cursum mater dei habet maiorem concur
sum
in generatione verbi quam quaecumque alia mater respectu sui
filii.
currit
altiori gradu respectu generationis verbi
in infinitum magis et perfectius quam quaecumque alia
mater respectu filii sui,
subito et modo perfectiori ac nobiliori et aliquo
gradu causalitatis non communicato creaturae igitur debet magis
attribui ei ratio parentis quam cuilibet alteri matri.
genuit deum quam aliqua mater genuerit filium
patet quia denominatio generari est suppositibilis[?],
filio dei et quia respectu huius generationis habet virgo
benedictissima[?] maiorem concursum quam alia mater respectu
filii,
alia mater filium suum genuerit.
error
dicta
est mater christi et tamen negat quod sit mater
dei,
determinatum,
tanquam heretica et in illo consilio fuit determina
tum
quod virgo gloriosa est mater dei mater christi et
quod ipsa genuit deum.
virgineus continet evidenter totam la
titudinem
residuam humanae generationis.
habetur
benedictissima infinito amore genuerit deum
vel concepti eum,
aeterno eo quod verbum de spiritu sancto conceptus est
modo concurrente speciali,
christi vel quod filius sit spiritus sanctus et hoc duplici
de causa ut tangit
ut christus excluditur a generatione concursus
virilis.
piscenciae
piscentiae
sancto,
um
suum produxerit apparet ex verbis
sancto
amore simpliciter et singulariter in corde ardebat
ecclessae quod amor virginis gloriose quem habebat
ad divinam bonitatem erant tantus quod concurrebat
ad sacrum
finitis
cuius ut ait
sociam,
exemplum,
statu innocentiae vires inferiores obediebant
superioribus virtutibus.
in nobiliori statu ideo in ea vires sensitivae
superioribus in infinitum magis obediebant et
per consequens subito.
irradiatio planetarum in hac sacratissima conce
ptione
non habuit locum.
supernaturalis requirens causalitatem infinitam active
ad hoc cncurrebat active.
possunt concurrere tanquam intense ideo nullo modo
concurrerunt ad huiusmodi sacri
tionem.
sacro
6a parte maioris introductorii pro tempore incarnationis
verbi dei in signo virginis erant virgo
seu puella lactans puerum cuius nomen
nativitatis christi ut dicit,
deducitur quod in dispositione astrorum probatur huius
conceptio et nativitas nostri salvatoris de
virgine,
videtur admi??da[?] et detescanda,
falsum medium concludit veritatem non tamen concludit
hanc sacratissimam incarnationem,
quod
to
ipse finxit constellationem praecedentem
graves effectus,
spistionem
astrorum et tamen tabulae non potue
runt
tantum declarare quin esset error a
tanto tempore usque ad dil??um[?].
quod vanitas est dicere quod
christiane legis,
apparuit illum nasci in aliquo tempore.
quinta principalis, licet in eodem instanti
christus fuerit perfectissime organizatus
et complexionatus,
nihilominus fuit christus in illo instanti minime
quantitatis sub qua unquam fuit aliquis homo
unde debita humorum proportio et partium configuratio
non determinant sibi certam quantitatem.
contra hoc arguitur auctoritate
super illo verbo in tribus diebus reedi
ficabo
illud templum,
de templo corporis sui.
cabant
dicentes
plum
aedificatum et tamen dicis ipsum destruere
et in triduo illud aedificare,
arguendo quod numerus
perfectionem corporis christi et eius perfectissi
mam
figurationem igitur non ab instanti suae
conceptionis fuit corpus christi perfecte for
matum,
et figuratum,
no
quod illis
sive
configuratum ac formatum
respondetur quod
diebus christi fabricatur quantum ad augmentum
suae quantitatis,
gurationem.
hominem fuit pulcherrimus hominum,
turpitudo fetus provenit ex
materiae vel agentium vel ex applicatione causarum
ad eius productionem,
in materia fuit bene disposita et ibi concurrit
virgo benedictissima modo infinito,
ptura
sequitur quod non oportet ex prima collatione
lis
nem
praecedentem incarnationem verbi dei
collationis
esse decisio et dispositio praevia ad sacram concep
tionem
verbi dei,
virgo gloriosa assensit verbis angeli in illo
fuit verbum caro factum hanc autem primam di
spositionem
non est neccessariam ponere propter infinitum
concursum nedum totius trinitatis sed
ginis
gloriose.
bilior
quam si ex
humanitatem patet concursus causalis qui ponitur
loco concursus paterni fuit nobilior quam
si pater concurrisset ex parte spiritus sancti et virginis
benedictae qui fuit infinitus et infinto modo
applicatus.
litas
et illud videtur concedere
in
plene et summe omnem nobilitatis
gradum nam prima nobilitatis fuit naturalis et
illa est ex dispositione complexionis et op
tiva
habitudine potentiarum inter se,
excellentior quam aliis status ecclesiastice Ie
rarchiae
et sic fuit ad statum nobilior
quam status papalis.
consistorio trinitatis cui revelata fue
runt
secreta regimen spirituale tangentia
et divina providentiam circa humanum genus
eo quod erat specialis causa et partialis huius
renovationis et medelae specialis,
et nullatenus expelletur ideo remansit
ei notitia omnium secretorum divinorum
regimen ecclesiae sanctae.
ipsa fuit mater capitis ecclesiae, igitur ex mu
tua
habitudine habuit quemdam gradum praelationis
licet fuerit inferior in illo
superat vicarium christi et totam ecclesiam mi
litantem.
ne
includit infinitam dilectionem et talem
quod ibi non potest esse
ille status includit dilectionem singularem
virginis intenat intemeratae ad deum et
econtra dei ad virginem,
gritate
status quod tamen non est de statu
papali eo quod suis actus stat cum culpa
errore, et sic de aliis defectibus.
status Ierarchicus officiendum[?] ordinatur ad sta
tum
gratuitum, igitur status gratuitus intrinsece
tali est nobilior sed talis erat status vir
ginis
gloriose, quia ex se includit ca
ritatem
quod tamen non est de alio stat in
via,
proportionem bonitatis deberet esse
graduum et quod motionum in ecclesia militante
qui sint meliores aut boni ideo non
est statutum hoc servare.
eretur
contra dicta quia papatus includit sum
mum
sacerdotium et regale sacerdotium
divinum et pe??vitatem[?] absolutam et summi
tatem
in tota latitudine viventium omnium
igitur ipse est superior ad virginem gloriosam
Ad illud breviter respondetur quod in tota latitudine
perfectionis creaturae uniformiter difformi
virgo gloriosa tenet
ut tenet
gratuita perfectio virginis fuit et est maior quam
tota latitudo residua perfectionis universalis[?]
ecclesiae militantis.
miter
difformi
tota latitudine residua.
virgo glosa influit toti ecclesiae dona
meritorum saltem impetra?tione[?] et meritorie
ut sic tanquam post eius filium
vel habeat modum
ecclesiae militantis diffundendo.
ctive,
quod
radiis cuncta illuminans et virginem
sanctam comparat lunae quae recipit a sole
suum lumen virtute cuius suos radios
ubique diffundit et ex intelligenciis
cellenciis
cellentiis
numquam permisit eam in aliquo peccato inqui
vari[?]
eo quod fuit supra omnem creaturam di
lecta
et propter
quod fuit in ea celebratum propter p??mum[?] fuit
sanctificatus
matris et quid debuit fieri ex illa ex qua
et in qua et per quam hoc sacramentum et sacramentum
luta
habitudine dilectionis dei ad virgi
nem
videtur quod numquam fuit virgo gloriosa et
peccato coinquinata nec mortali nec ve
niali
nec originali.
sit dicendum ad rationem inductam.
biliter
dici posset quod virgo gloriosa habuit
praerogativam supra papam et licet non fuerit
sacerdos habuit cum peculiarem modum con
versandi
ad deum et aliquem modum vi
dendi
deum,
cognitionem circa christum.
angelorum est et supra omnes exaltata.
Et sic est finis lecturae venerabilis philosophi
sententiarum.