est potentiarum animae curativa et infirmitatum
earumdem
dictum est sunt
conversa est in debilitatem intantum quod subiecta
est sensualitati et dominatur ea
quae est
facta est caeca
temporalia et renuit spiritualia
des
auget causalitatem intellectus et reddit
ipsum victorem et
contra secundam fides confert intellectui lumen
et expellit ab eo tenebras
tollit affectionem temporalium et inducit af
fectionem
spiritualium
patet quod auget potentiam intellectus et eius causalitatem
quia sicut alias tangebatur ipsa est suprema
dispositio potentiae intellectivae
in materialibus
nis
et summa et convenientissima
reducitur ignis ad supremam eius activitatem
si autem
impotens in operationes sibi debitas
istud clarius patet de aqua si ab ea
strahatur
trahatur
quae est eius suprema operatio et quam operationem optime
inducit mediante frigiditate
facit intellectum exire in assensum rei non
apparentis et istud est summae difficultatis et
perfectionis quia vigore proprio mediante fide
intellectus assentit a quibus sine apparentia
aliqua
ad voluntatem ita fides ad intellectum sed caritas
reddit voluntatem potentiorem ut notum est igitur
etc
potentiae quod sibi annectitur quantum ex eius ordinatione
primaria virtus faciendi miracula
virtus faciendi miracula
testari in pluribus auctoritatibus et
nam dicit christus si habueritis fidem dicatis mon
et
tibus
quod transferantur et se transferent
si habuero fidem
transferam montes
in
sancti per fietc
dem vixerunt regna
bene potest
concurrat effective ad miraculum
potentia fuerit sibi aptitudinaria
sub dubio
daretur aliquis gradus quo adepto esset virtus
faciendi miracula aptitudinaliter
videtur sequi ex sacra scriptura et ex modis
loquendi doctorum
expedit exire
patet igitur de vigore fidei in se et etiam
de vigore quem confert intellectui et hoc merito
quia miracula sunt effectus fidei manifestativa
et sic patet quod fides confert intellectui duo
scilicet dominium et potestatem supra sensualitatem
quo sequitur quod intellectus efficitur victor
mundi et carnis per fidem
3o haec est victoria quae vincit mundum fi
des
nostra
2o sancti per fidem vixerunt regna
etc scilicet regna
potentiarum animae
et vinxit rationem ad nutum suum ratione
des
confert lumen quia est illuminativa intellectus
et tollit ab eo tenebras veritatum
naturali quae ostenduntur contra illa quae pertinent ad
salutem nec permittit errare intellectum o
perantem
secundum eam
dictis quod tollit affectiones malas et
quod inducit affectiones bonas
inferri corollaria multa quorum quodlibet esset
materia pulchra
pro nunc non introducam sed deo dante de
quolibet illorum videtur loco suo
inferri qualiter fides resistit temptationibus
qualiter operatur contra artes magicas
qualiter non subicitur
et qualiter non subicitur incantationibus sortile
giis
et huiusmodi
non describitur in caeli
na
quia astrologi non potuerunt
stigare
lationibus
coniunctionibus et motibus orbium
et planetarum et huiusmodi
consueverunt concludere huiusmodi adventus rerum
sicut fuit
ostendetur loco suo quod talia Iudicia sunt
contra astrologiam
re
scientiam astrologiae
peratur
per ignorantes qui attribuunt sibi
multa quae non deberent attribuere
Sequitur ulterius quod ratio probabilis virtute fidei
efficitur intellectui scientifica vel demonstrativa
probatur quia intellectus per fidem fortificatur et roboratur
causaliter et proportionaliter illuminatur igitur tantum potest for
tificari
et illuminari a fide quod ratio quae prius
apparebat sibi probabilis tantum efficeretur propter eius
debilitatem sibi demonstrativa
cebatur
propter meliorem dispositionem vel complexio
nem
una conclusio potest esse scita a
quae potest scire a
excessum complexionis
quod sit uni demonstrativa et alteri non
amus
quem habet intellectus non adiutus fide et gradum
quem habet adiutus fide valde bene stat
quod
excedat
vat
intellectum
ipsum potentem causaliter
ipsum proportionaliter
intantum augmentari quod vigorabit intellectum usque
vel saltem proprie statum innocentiae quantum
ad vigorositatem et perceptibilitatem
tamen quin semper remaneat aliqua culpa
vel aliqua vanitas et huiusmodi quia talia
sunt inseparabilia a nobis
ex quo fides huiusmodi in certo gradu
vigorare intellectum si
duplo et sicut vigorabit intellectum inesse causalitatis
ita inesse luminis
fidei possunt deduci articuli fidei in lumine
naturali per medium extrinsecum et intrinsecum
corollarium nam in lumine naturali possunt fieri proban
tes
aliqualiter quod deus est
alios articulos et maxime illos qui habent
habitudinem naturalem ad creaturas tamquam causa
ad suos effectus ut est deum esse primam
causam esse a qua omnia alia dependent
et huiusmodi ita quod huiusmodi articuli possunt de
duci
in lumine naturali ex principiis naturalibus
licet non deductione naturali sine adiutorio
fidei quia non est dubium quod est aliqua conclusio tantum
distans a principiis naturalibus deducibilis ex
illis quae tamen propter eius minimam distantiam
non potest ab intellectu humano sine speciali au
xilio
deduci et quae forte esset deducibilis
angelo
assentiendo tantum sequitur ex principiis naturalibus
et non restat difficultas nisi ex parte
deductionis
et illuminatus intellectum tantum sicut dictum est
non videtur repugnantia quin intellectus sit robo
ratus
et illuminatus fide posset huiusmodi ar
ticulos
qui sequitur ex principiis naturalibus
deducere ex illis principiis
aliquis probando quod fides non intenditur quia
aeque firmiter credit vetula mediante fide
sicut maximus clericus igitur etc
antecedens et negando consequentiam quia firmitas fi
dei
non est intensibilis ideo fides non est
intensibilis in esse firmitatis quod patet nam
penes quid
certe penes hoc quod non admittit rationem contra
se et renuit omnem rationem et ideo quia quilibet
gradus fidei fuit haec ratio firmitas eius
non capit latitudinem quia si admittantur rationes
aeque admittuntur fides tamen bene intenditur
in esse luminositatis et vigorositatis quia in se
vigorosior est et in comparatione ad intellectum
ostendam quod theologia est communis scientia
evidentia non describendo tamen theologiam sciendum
est quod ego voco theologiam notitiam articulorum
fidei deductorum in lumine naturali et
aliorum sequentium ex eis sive directe sive
indirecte
comparatione ad deum
noscendi
talium cum adiutorio fidei vocabo
theologiam
qui aliter
fide
fide
quia licet fides sit de se luminosa tamen habet
lumen alterius speciei ab assensu theologiae et habet
semper aenigma sibi convictum
non est lumen aenigmaticum
lumen fidei est nobilius et perfectius
ulterius quod ad proficiendum in theologia expedit
principaliter proficere in fide patet quia d
est causa
potest augmentari theologia
huiusmodi habitus fidei infusus potest intendi
quia de actibus non est magna difficultas
caritate
sibi materia diligendo deum et proximum tunc si ex
caritate eliciat actus dilectionis infundetur
sibi gratia nova
exitum in actum fidei frequenter intenditur
habitus ille infusus
ut se occurrat sibi
eliciat actus fidei
articulis fidei contingentibus quomodo possunt deduci
ex principiis naturalibus sicut est incarnatio verbi
et huiusmodi quia non subiciuntur naturae nec habent
aliquam
hic notando quod aliqui
necessarium habitudinem ad creaturas,
et huiusmodi, articuli habentes talem habitudinem ad
creaturas possunt in lumine naturali per media intrinseca
deduci, id est, per propria principia naturalia et conclusiones
proprias
esse deductio in aliqua scientia.
principia intrinseca sicut dictum est
extrinseca supponendo principia ex quibus de
ducuntur
conclusiones
demonstratur mihi quod triangulus habet
quia demonstratur principaliter in mathematica ideo oporteret prae
supponere
principia ex mathematicis
ut si arguerem sic istam propositionem
alias scivi igitur est demonstrabilis et isto modo
per principia et inferretur ex illis in bona consequentia
et tunc dico quod articuli contingentes sicut articulus
incarnationis non possunt deduci ex principiis
quia non dependent ab eis possunt tamen deduci
per extrinseca media scilicet per rationes quae consue
verunt
fieri ad probandum huiusmodi articulos contra
negantes eos quia teneo quod fides potest probari
mediante fide et de hoc deservit theologia et
hoc non debet fieri ut credatur
datur
esse credibilis adversariis
est de mediis illis extrinsecis per quae fides
potest probari
tangam in lectione sequenti etc sequitur