proposita aliqualiter oportet insistere circa corruptelam peccati
quae etiam radix haeresum et malarum morum et ma
larum
cogitationum praeter rationes inductas
quia aliquibus non videtur quod ex peccati corruptela
incidat in tot errores pravos mores ac
malas cogitationes et in tot
et ideo arguitur primo auctoritate scripturae sacrae ubi dicitur corpus
gitantem
corpus infectum corruptela culpae originalis et
sequentis
sunt quantitates motivae in corporibus ita in spiritualibus
ex
rationalis creata est in
lucem a tenebris vel in
stinguens
eam a regione tenebrarum et
virtutes tam morales quam gratuite movent
eam ad regionem lucis in qua regione
inferius et per consequens quantum ad lumen cognoscendae veritatis
obtenebratur rationalis potentia in regione tenebrarum
zonte
zonte
et ipsa per virtutes movetur in regionem lu
cis
et
ipsa movetur per cupiditatem in tenebras ubi ob
fuscatur
lumen intelligentiae
dicentis quod nihil est nobis tanquam ex nobis
et quantum ad unum rationalem loquitur quia ipse intelligit
cognitione igitur quantum ad veritatem caritas perficit
intellectum non sufficientem ex nobis eam acquirere
sed sufficientia nostra ex deo est igitur anima cupiditati
subiecta tendit in errores nec sufficit
in veritates cognoscendas de sua felicitate aliquid
cogitare
lagium
consonat nam ipse ait quod oportet anima cupiditate
vel caritate dirigi nec anima sufficit quantum ad
intellectum practicum habere intellectum rectum de agi
bilibus
nec bonum effectum in
rectis sed quicquid elicit
quia semper fruitur creatura et habet creaturam pro obiecto nam
omnis
et peccatum et fruitio creaturae
auctoritates
in
et ultimo arguitur quia quilibet experitur pravas operationes
bene operandum quia doctrina est contra eorum inclinationem
ideo verberibus interioribus inducuntur pueri ad
doctrinam quia magis refugiunt eam et re
futant
frequentare scolas et tendunt ad
contrarium ad quod deberent tendere
doctrina est dispositio convenientissima quae refugitur
ab eis
individua humanae speciei nam alia animalia sta
tim
nata vitari sibi procurant et homo non
illa habent prudentiam sufficientem pro vita observan
da
et homo derelictus non haberet aequalem
creatura efficeretur peior unde si nutriretur inter
animalia esset peior animalibus et ideo homo sine
virtutibus est alias sceleratissimum secundum
in libro
sequitur probatas vel verisimilitudo illius quod dicit
oritur ex poteste et magnitudine illius sed ex pervitate[?]
resistentiae quia tanta facilitas humanae naturae est
ad malum quod minimus impulsus sufficeret
sequitur contra impugnantis
latriae
latriae
nam aliqui contra hoc dicunt quod numquam fuit tanta
liracio
liratio
corporalem esse deum
peccati est inclinatio ad sacrilegas falsitates et
tanto determinores quanto vehementius mens movetur
in eas
denarium absque Relatione in aliud nam secundum
tucionem
tutionem
randum
delicare quod denarium ad visum non diligit
nec apparet in experimento quod quis
non propter usum sed tantum diligat propter formam
et sic avaritia est
aliquis tanquam pro fine ultimo prostituat sibi
vicias
vitias
adorationis ignis per
deus liberavit de vi[?]
natus est in
tanquam deus sed quia reprobavit hoc ponendo
differentiam inter agens principale et eius instrumentum
ideo fuit in igne positus et deus eum libera
vit
deus qui eripuisti
ipsa adoret corporale tanquam deum.
raverunt
solem pro deo principali et lunam pro deo minus
principali ex eo quod experiebantur nobiles operationes
solis et lunae et tamen scriptura dicit
est deliberatus ab vi[?]
deorum
ignis
in
bant
ignem, id est, nobiliorem creaturam existentem
in concavo orbis lunae
remanserunt vestigia usque nunc inter christianos.
unde vetulae faciunt ignem
in certis noctibus et ibi faciunt Invocationes
mala et maxime laesiones ab igne pro
toto anno
de lignis circuiendo[?] ignem saltando supra et
infra et ex hoc ars quae vocatur
originem sumpsit
volunt Iudicare de omnibus secundum sonum factum
ab igne praecipue ad hoc facto et in certis
temporibus anni et tunc sunt regulae secundum sanos vari
os
ad eliciendum Iudicia diversa et
quod flammae variae figurantur et hoc omnia sunt
vestigia
christianam non possunt evelli
originem
cia
tia
utuntur loco vere astrologiae
ars nullo colore veritatis firmatur sed pure
gratuite acceptatur ab anima corrupta ex peccato
originali
torum
reducitur ad causas per se nam stat quod
si sit diversi proicientes quod faciant Iu
dicia
de omnibus et faciant figuras
secundum peritatem et imperitatem et tamen non reducitur
secundum eas ad causa per se, scilicet, caelum et motus
caelestes licet appareat sed reducitur ad malum
nam stat quod duo proiciant in eadem hora
et tamen habebunt figuras varias.
inquiritur de dubio praecipue quantum ad corruptelam
nam vel corruptela est habitus intellectus vel voluntatis
si intellectus igitur non immutat potentias concupiscibiles
et irascibiles si voluntatis tunc non immutat immediate
potentiam cognitivam et sic nulla est corruptela omnium virium
animae laesiva
est qualitas positiva nec eius privatio sed
est sic quod Iustitia originalis dicetur esse pro tanto
in aliquo quod talis habitudo est in eo quod vires
inferiores obediunt viribus superioribus
et paratae sunt semper obedire ut exteriora elementa
vel membra obediant animae et rationi in
innocentiae et nunc non obediunt et ideo
originalis Iustitiae non erit positiva qualitas nec
ipsa Iustitia maxime sed Iustitia originalis erit habitudo
potentiarum talis quod vires inferiores obediebant
rationi in illo statu vel natae erant obedire
sed consequenter oportet dicere quod privatio Iustitiae originalis
est dispositio talis quod potentiae sensitivae non obediunt
rationi
et sic potentia rationalis esset nunc laesa non quia perdidit
aliquam qualitatem boni et acquisivit malam,
sed quia ordo alius est quam erat in statu innocentiae
nec sequitur nisi difficultas in exercendo vim impera
tivam
seu exsequendo et ideo praeter hoc additur
quod nedum propter culpam originalem sublata est
sublata est specialis dei
potentiae elevationem
est qualitas inficiens totum animae regimen et
caecans intellectum et perturbans potentias rationalem
concupiscibilem irascibilem
unica potentia rationalis concupiscibilis irascibilis sed secundum varios
actus vocatur diversis nominibus et sic anima quae est
unica tripliciter operatur et ita qualitas unica est tripliciter
animae immutativa quod dupliciter sic aliqua talis apparet
de fide ut dicunt
quia nedum ipsa fides est primae veritatis l cognitio
sed amor et tenet
et sic non repugnat quod cupiditas sit qualitas prava
caecans intellectum et se habet per modum habitus
continentis totam latitudinem omnium habituum pravorum
ut caritas continet omnis habitus h virtuosos
et omnem latitudinem omnium virtutum et ita de cupiditate
dicitur quod ipsa est immutativa[?]
immutat intellectum nam sine apparentia laesus in natura in
clinatur
ad si assentiendum falso et iste modus Respondendi
est bene probabilis