notitiae comparari quantum ad perfectionem, quae est in habi
tudine
ad finem ultimum, vel ad finis ultimi conse
cutionem.
Et quantum ad hoc notitia creaturae est per
fectior
notitia Dei, quia notitia Dei immediate
coniungit potentiam cum sua luce et cum fine
suo ultimo in qua coniunctione consistit ultima
perfectio creaturae. Et ideo quantum ad hoc notitia
Dei tenet supremum gradum. Et quantum ad hoc
potest dici quod creatura non posset habere notitiam de
creatura perfectiorem
notitia Dei, et illa quae ut ita loquar sufficeret
immutare potentiam et unire creaturam
cum Deo. Et secundum istum modum, notitia creaturae esset
imperfectissima, quia multae sunt cognitiones crea
turae
quae sunt omnino impertinentes ad finem
ultimum consequendum. Et inter illas, quae sunt
pertinentes una est magis pertinens quam alia.
Et ideo Deus non indidit nobis quod nos
gelus,
quia rerum cognitio non multum con
fert
nobis ad salutem, nec esset nobis uti
lis,
nisi secundum quod ub ea reluceret divina essentia
quae relucentia satis apparet in aliis. Ideo quantum ad hoc
notitia fidei est perfectior quam quaecumque alia notitia,
quia est. Et licet non immediate sciatur in finem
ultimum, tamen disponit immediate ad finem etc. et etiam
cognitio sui multum confert. Quantum ad hoc quaelibet
notitia Dei est perfectior quam quaecumque alia