GRATIANUS. I. Pars. Prouidendum quoque est, ne is, qui ad ordinandum eligitur, etsi a proprio uitio uideatur alienus, consentiendo alienis inquinetur. Ut enim Simacus Papa ait: ,,Non est grandis differentia, utrum lethum inferas, uel admittas. Mortemenim languentibus probatur infligere, qui hanc, cum possit, non excludit. Hinc Gregorius VII. ait [in Reg. lib. VI. c. 12. Romanae Sinodi, celebratae Anno Domini 1080. al. 1078.] :
Si quis episcopus fornicationem presbiterorum, diaconorum, uel crimen incestus in sua parrochia precio uel precibus interueniente consenserit, uel commissum auctoritate sui offitii non inpugnauerit, ab offitio suspendatur.
Item
Nemo quippe in ecclesia amplius nocet, quam qui peruerse agens nomen uel ordinem
sanctitatis et sacerdotis habet. Delinquentem namque hunc nullus redarguere presumit, et
in exemplum culpa uehementer extenditur, quoniam pro reuerentia ordinis peccator
honoratur. Episcopus* itaque, qui talium crimina non corrigit, magis dicendus est canis
inpudicus quam episcopus
Item Innocentius.
Error, cui non resistitur, approbatur, et ueritas, cum minime defensatur, obprimitur.
Negligere quippe, cum possis perturbare peruersos, nichil est aliud quam fouere.
Nec caret scrupulo societatis occultae, qui manifesto facinori desinit obuiare
Item Pius Papa, [epist. I. ad omnes Christi fideles].
Quid enim prodest illi suo errore non pollui, qui consensum prestat erranti?
Item Consentire uidetur erranti, qui ad resecanda, que corrigi debent, non occurrit.
Gratian. Sicut autem aliorum uitia palpare non debet% ita nec malorum laudibus delectari. Unde Anacletus cunctis fidelibus.
Nichil illo pastore miserius, qui luporum gloriatur laudibus. Quibus si placere
uoluerit, atque ab his amari delegerit, erit hinc ouibus magna pernicies. Nullus
igitur pastorum placere lupis et gregibus ouium potest. Perdit enim memoriam laborum* mens
terrenis obligata carceribus. Sicut autem artium in suo quoque opere inuenitur mater
instantia, ita nouerca erudicionis est negligentia.
II. Pars. Gratian. Quamquam sacerdotem tam a suis, quam a& alienis criminibus oporteat esse imunem, tamen sialiorsum sese habuerit, non ideo uerba suae predicationis debentcontempni. Sicut enim Ieronimus ait; ut lixiuium percinerem humidum fluens lauat, et non lauatur, ita bona doctrinaper malum doctorem animas credentium lauat a sordeas peccatorum.